Trovo estremamente interessante
quello che sta succedendo in queste ore presso la sede della televisione pubblica moldava TRM. Poco prima delle ore 20 locali la zona attorno alla sede di TRM è stata "presa in consegna" dai militari delle truppe "Fulger".
ULTIMA ORA: Trupele speciale au fost dislocate la Televiziunea Publica! (stireazilei)
Compania Teleradio-Moldova a refuzat sa ofere timp de antena majoritatii parlamentare, chiar daca exista o decizie a Legislativului in acest sens. Deputati de la PLDM, PL, PD si AMN urmau sa beneficieze astazi de o ora de dezbateri, in care sa vorbeasca despre deciziile adoptate in cadrul primei sedinte a Parlamentului, ales pe 29 iulie. Conducerea Teleradio-Moldova a refuzat sa ofere spatiu de emisie, motivand ca “nu poate fi modificata grila”. Totodata, aceasta au refuzat sa transmita in direct sedinta Legislativului de miercuri, 2 septembrie, invocand aceleasi motive. Intre timp, langa sediul televiziunii au fost dislocate doua sute de ofiteri din detasamentul cu destinatie speciala “Fulger”, care se supune direct Ministerului de Interne, si alti o suta de scutieri. Informatia a fost comunicata pentru Stirea Zilei de surse din cadrul televiziunii. Conducerea Companiei Publice, platita din banii tuturor contribuabililor, nu a fost de gasit pentru a comenta aceste informatii.
Io invece ho sentito la direttrice di TRM 1 parlare di "problemi tecnici":
ecco cosa ha dichiarato Adela Răileanu (Dir. Moldova1):
“Nu putem face acest lucru, pentru că studioul este deja în producţia unei alte emisiuni. Plus că am început reparaţia studioului, lucrări de reparaţie fiind amânate anterior din cauza campaniei electorale. Un alt motiv este cel ce ţine de legislaţie. În Codul Audiovizualului nu există niciun articol prin care putem fi obligaţi să ne modificăm grila de emisie”.
Credo che, viste le premesse, il futuro della Moldova sia come la scaletta di un pollaio: erta e piena di merda!
Non era difficile immaginare che il PCRM avrebbe cercato con tutti i mezzi di boicottare la nuova coalizione, troppo scarsa la cultura democratica del paese e dei suoi rappresentanti.
Nessuno credo si aspettava che Voronin e suoi amici si sarebbero ritirati in buon ordine all'opposizione augurando buon lavoro al nuovo governo come si fa in occidente.
Io credo che assisteremo ad uno spettacolo pirotecnico fatto di accuse reciproche, ripicche, vendette postume, meschinerie di ogni genere.
La strada è ancora lunga!
Se il PCRM non vuole trattare la vedo difficile, lo spettro di nuove elezioni nel 2010 è sempre più presente.
Assisteremo quindi ad un governo di cosiddetti liberali che approverà leggi che poi passeranno al vaglio del Predidente in esercizio che è sempre Voronin.
Una situazione di paralisi istituzionale.
La Moldova ha bisogno di provvedimenti urgenti, può permettersi una lunga campagna elettorale di un anno con tutto quello che ne consegue?
Poveri moldavi!
Edited by nikita, 29 August 2009 - 05:30.