Salta al contenuto


Moldweb
Moldova Community Italia utilizza cookies. Leggi le Regole privacy per maggiori informazioni. Per rimuovere questo messaggio clicca sul pulsante qui di fianco:    Accetto l'uso dei cookies
  • Login con Facebook Login con Twitter Log In with Google      Login   
  • Registrati


  •  


Benvenuto su Moldweb

Immagine Postata Benvenuto su Moldweb. Come puoi vedere, da semplice visitatore del forum non ti è permesso interagire attivamente con la community, di sentirti parte di questo meraviglioso posto, per questo ti invitiamo a registrarti! Registrati subito o fai il login. Immagine Postata
Se poi hai un account Immagine Postata, Immagine Postata, Immagine Postatao Immagine Postata è ancora più facile! Senza registrarti, fai direttamente il login con le tue credenziali Google, Facebook, Twitter o OpenId. Ti aspettiamo online con noi, tu cosa aspetti? Immagine Postata
Guest Message by DevFuse
 

Foto
- - - - -

Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA


Discussione archiviata. Non è più possibile intervenire in questa discussione.
Nessuna risposta a questa discussione

#1 badica

badica

    L'addetto stampa


  • 7633 messaggi
  • Iscritto il: 21-agosto 05

Inviato 13 agosto 2013 - 13:19

Da: www.fisc.md

Un nou produs electronic lansat de IFPS - „Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA”

Chişinău, 13 august 2013 – Şeful Inspectoratului Fiscal Principal  de Stat, Ion Prisăcaru, asistat de către Administratorul IS „Fiscservinform”, Vitalie Coceban, a relatat astăzi despre lansarea unui nou produs electronic - sistemul informaţional automatizat  „Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA” -, care are drept scop evidenţa cererilor şi deciziilor de restituire şi monitorizare a termenilor de soluţionare a acestora.

În cadrul conferinţei de presă, şeful IFPS Ion Prisăcaru a menţionat că acest sistem a fost creat pentru a se asigura o evidenţă cât mai eficace a procesului de procesare a cererilor de restituire TVA, totodată având posibilitatea  de a genera rapoarte de totalizare şi statistice privind restituirea TVA. Aceasta presupune că  se vor exclude în totalitate cazurile în care cererile de restituire a TVA erau undeva ascunse sau uitate în sertare, ceea ce lăsa portiţa deschisă pentru acţiuni de corupere şi mituire. Noul serviciu electronic ne va permite să combatem acest fenomen, a menţionat Ion Prisăcaru, deoarece vom monitoriza în regim on-line când a fost depusă cererea de restituire a TVA şi la ce etapă se află acţiunea, dacă va fi efectuat, de către SFS, un control de rigoare, sau cererea se acceptă fără de verificări suplimentare. Peste o scurtă perioadă de timp (circa o lună) de acest serviciu vor beneficia toţi contribuabilii.

În acelaşi context, Administratorul IS „Fiscservinform”, Vitalie Coceban, a specificat că prin lansarea noului serviciu electronic, IFPS va face mai eficientă deservirea contribuabililor, va asigura perfecţionarea permanentă a procedurilor de administrare fiscală, va lărgi spectrul de servicii şi va spori calitatea lor, iar toate acestea vor asigura creşterea considerabilă şi permanentă a volumelor colectărilor  la bugetele de toate nivelurile. În acelaşi timp, implementarea noilor servicii electronice reprezintă şi un instrument modern de promovare a transparenţei şi politicii de parteneriat între societate şi SFS.

La acelaşi subiect, Ion Prisăcaru a relevat ataşamentul IFPS pentru implementarea tehnologiilor IT este demonstrat şi prin lansarea, pe parcursul ultimilor două luni, a mai multor servicii electronice, precum „Verificarea bonului de casă emis de maşina de casă şi control de la unitatea de schimb valutar”, care este accesibil pe portalul serviciilor fiscale electronice,  a serviciului „Comanda on-line a formularelor tipizate de documente primare cu regim special”. Precum astăzi, bunăoară, alături de lansarea Registrului electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA, Serviciul Fiscal de stat invită deja  contribuabilii interesați să se înregistreze pentru testarea unui nou serviciu electronic - „e-Factura”.

Urmărind reformarea şi modernizarea SFS, a mai specificat Şeful IFPS, Ion Prisăcaru, conducerea IFPS îşi exprimă convingerea că aplicarea la scară largă a tehnologiilor informaţionale va face posibilă atingerea obiectivelor de guvernare şi de realizare calitativă a reformelor din cadrul serviciului nostru. Se mai doreşte micşorarea cheltuielilor contribuabililor şi intensificarea comunicării dintre conducerea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat şi plătitorii de impozite, societatea civilă, instituţiile statului. Indiscutabil, lansarea unor asemenea servicii electronice va  servi drept premisă pentru descurajarea corupţiei atât din serviciul fiscal, cât şi la scara întregii societăţi. Păşind în pas cu timpul, IFPS pune accentele pe implementarea tehnologiilor informaţionale, pe popularizarea principiului conformării benevole a contribuabililor şi sporirea acumulărilor de taxe în bugetul ţării, şi acţionează potrivit moto-ului – „Funcţionarul fiscal – în serviciul contribuabilului”.